Історія еволюції диригентської палички

Історія еволюції диригентської палички

На перший погляд, диригентська паличка - це звичайна коротка палиця або щось схоже на неї. Однак в руках диригента вона перетворюється в інструмент, а її рух стає формою мови жестів, яка передає музичні ідеї. Завдяки цій мові диригент і диригентська паличка істотно впливають на звучання оркестру. З її допомогою диригенти беззвучно «розмовляють» з музикантами своїми жестами. І протягом століть багато диригентів воліли використовувати палицю тієї чи іншої форми, щоб посилити свої жести.

Спочатку диригенти використовували скрипкові смички або згорнуті аркуші паперу, оскільки оркестрові ансамблі часто керувалися з провідною скрипки або клавішних. Перша згадка про використання диригентського палиці відноситься до 709 року до нашої ери в Стародавній Греції, де диригент, за описом, «розмахував золотим посохом».

У XVI - XVIII століттях диригенти часто використовували довгі дерев'яні палиці, щоб відбивати час, сильно вдаряючи ними об підлогу. Це являло собою незвичайну професійну небезпеку, яку ілюструє інцидент, зареєстрований в 1687 році: Жан-Батист Люллі, видатний музикант при королівському французькому дворі, випадково вдарив себе в ногу під час виступу. Рана стала гангреною і в кінцевому підсумку привела до його смерті.

З 19 століття, коли стали популярні коротші палички, ці музичні жезли з'явилися в передбачуваній різноманітності проявів, що розрізняються в основному естетикою, матеріалом, довжиною і захопленням. Перші кийки були тонкими, конічними і робилися з дерева з простимою гравіюванням, що позначала рукоять.

Маючи в своєму розпорядженні сучасні технології, вибір диригентської палички багато в чому залежить від особистих переваг. Хоча диригенти можуть вибирати кийки практично на свій розсуд, вони повинні враховувати такі особливості, як їх зріст, довжину рук і розмір долонь або пальців. Крім того, у них повинна бути паличка, яка б підходила для контексту виступу, з урахуванням таких факторів, як тип музики, кількість і відстань до музикантів, яскравість освітлення і навіть колір фону.


Зворотній дзвінок